czwartek, 19 czerwca 2008

Czy to nowe metody wychowawcze?


Praca dydaktyczna i wychowawcza z uczniami szkół ponadgimnazjalnych wiąże się z wielką odpowiedzialnością za obecny i przyszły rozwój młodych ludzi. To czego się nauczą w tym okresie , nie tylko w zakresie wiedzy „książkowej”, ale przede wszystkim w zakresie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów oraz bycia z innymi ludźmi opartego na wartościach wyższych, szacunku, uczciwości, życzliwości. Warunkuje to, kim się staną z jakim bagażem doświadczeń wkroczą w wiek młodzieńczy a później dorosłe życie jak i życie zawodowe.Wizję nauczania i oddziaływania wychowawczego, według której szkoła powinna zapewnić uczniowi wszechstronny rozwój jego wiedzy i umiejętności, łatwo jest zrealizować w przypadku „bezproblemowych” uczniów, jak i „bezproblemowych sytuacji”. To co zaprezentowali nauczyciele ze szkoły w Henrykowie, przywożąc dzieci i angażując je w manifestacje czy pikiety, nie ma nic wspólnego z tym co napisałem wyżej. Warunki na jakich szkoła została przekazana do Ministerstwa Rolnictwa rok temu, zaakceptowały wszystkie strony. Nauczyciele, posługując się uczniami, angażują je do wymuszania po dwa etaty dla siebie. Czy to nowe metody wychowawcze

Brak komentarzy: